ERZURUM İL MEM ARGE

ERZURUM DAVRANIŞ EĞİTİMİ MODELİ ( ERDEM )

İnsan hayatının ve toplumsal yapıların hızla dönüştüğü bir dönemde hem var olan sosyal yapılara adapte olmak hem de geleneğin taşımış olduğu değerler ve normları yaşatabilmek önemli bir sorun haline gelmiştir. Özellikle bireyin sosyalleşmesinde kritik bir oynayan okullar daha da ön plana çıkmıştır. Üç önemli soru projenin temel gerekçesinin oluşturmaktadır:     1. Kültürel ve toplumsal yaşamı şekillendiren geleneksel değerleri modern bireyin hayatına nasıl taşıyabiliriz?  2. Yeniden şekillenen toplumsal olguları geleneksel formların içerisine nasıl taşıyabiliriz?  3. Geçmişe dair geleneksel değer ve yapıları öğrencilerin dünyasına nasıl taşıyabiliriz?      Değerler ve ahlaki olgular doğru ve yanlışın ayırt edilmesine yardım eder. Doğuştan getirilmeyen taklit ve öğrenme yoluyla benimsenen bu ilkeler bireyin toplumsal yaşama katılmasına yardımcı olur. Onu toplumun bir parçası haline getirir. Bu değerlerin öğrenilmesinde ve davranışa dönüştürülmesinde temel rolü üstlenen okulun önemi bir kat daha artmaktadır.  Değerler sistemini bireylere iletme, kültür aktarımı, okul programlarında belirtilen değerleri öğretmek, öğrencileri belli şekilsel yapılar içerisinde disipline etmek, ahlaki gelişimine katkıda bulunma, bireysel algılarını ve benlik duygusunu geliştirme ve öğrencilere rol model olma imkânlarını sunma açısından okul bu tür çalışmaların en önemli paydaşıdır. Kişiliğini, bakış açısını, okulda vakit geçirirken kazanır. Bu yüzden bireyin farkındalığının artması, ahlaki değerler edinmesi ve yaşarken öğrenebilmesi bir eğitim sorunudur ve değerler eğitimi bu çerçevede değerlendirilmelidir.  Ülkemizde değerler eğitimi tarihsel süreç içerisinde değişik formüllerle verilmeye çalışılmıştır.  Ayrı bir ders olarak da değerlendirilen bu süreç bugün tüm ders müfredatlarının içerisine yerleştirilerek verilmektedir. Birçok değer okullarda yapılan etkinlikler ve uygulamalarla hayata geçirilmekte ve davranışa dönüştürülmesine yardımcı olunmaktadır.  Değerler eğitiminin hedefi, ahlaki, toplumsal ve bireysel değerleri davranış haline getiren bireyler yetiştirmektir. Burada önemli olan okul ortamı içerisinde zorunlu bir süreç olarak değil kişinin özgür iradesiyle yaşayarak ve deneyimleyerek öğrendiği bir değerler eğitimi süreci oluşturmaktır. Yine bu eğitimin en az akademik eğitim kadar önemli olduğunu tüm paydaşlara benimsetmektir.
ERZURUM DAVRANIŞ EĞİTİMİ MODELİ ( ERDEM )

Yeni Yönetim Caddesi Valilik Konağı Kat 3 Yakutiye / ERZURUM - 0 442 234 48 00

MEB © - Tüm Hakları Saklıdır. Gizlilik, Kullanım ve Telif Hakları bildiriminde belirtilen kurallar çerçevesinde hizmet sunulmaktadır.